onsdag 22 februari 2017

Snart är det vår - Göken flyger mot nya äventyr!

Just nu håller jag på att packa ihop min odlingsverkstad i Växjö. Nu väntar nya äventyr och inom en kort tid så flyttar jag till en ö i Danmark! Nya odlingsmarker ska åter prövas och det kommer bli så spännande. Jag och min käraste ska förverkliga en dröm som har funnits där så länge, och nu ska det testas. En gammal lanthandel vid bygatan mitt i byn på den här ön. Två stora fönster ut mot grusvägen, litet restaurangkök, matsal, stor trädgård med fruktträd och syrener, rum till uthyrning. Vi kommer att odla grönsaker, kryddor och blommor, fixa till i trädgården och göra det hyggligt inne i huset. Ja sen får vi se vad som händer!! Två stora fönster passar dock perfekt för förkultivering så där någonstans ska vi börja när vi anländer!
Kommer att försöka ha kvar den här bloggen. Så följ gärna med på resan gällande att åter bryta ny odlingsmark!











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar