lördag 29 oktober 2016

Om Gökboets Odlingar

Hej!

Det här är Gökboets Odlingars bloggsida, följ om du har lust!

Jag som står bakom denna enskilda firma är Emma Fritz, jag är trädgårdsmästare och landskapsingenjör och har varit verksam inom det gröna i cirka femton års tid. Utbildad på Capellagården på Öland år 2002, Ekologisk trädgårdsodling, 
och vid SLU i Alnarp år 2003-2007 till Landskapsingenjör. 
Innan jag startade eget företag har jag arbetat inom olika områden, med skötsel, plantskola, gestaltning, som skribent, grönsaksodling och som trädgårdslärare. 

Nu är det Gökboets Odlingar som gäller som jag hoppas kan vara till hjälp och glädje för er som är intresserad av trädgård, växter och odling. Jag har en ganska bred kunskapsbakgrund men vill nu inrikta mig på att gestalta trädgårdar och odlingar, alltså både trädgård till prydnad och nytta. Hjälper gärna till med växtval och även anläggning och plantering av mindre rabatter och odlingar.
Dessutom har jag min Odlingsverkstad på Kungsgatan i Växjö där jag har mitt kontor men där jag också kan förkultivera blommor och grönsaker samt odla ekologiska krydd- och krukväxter. Så småningom hoppas jag kunna hålla öppet verkstaden för er som vill komma dit och kanske bara ta en kaffe och bläddra i odlingsböcker, kolla in odlingarna och växterna, eller har frågor om trädgård och odling. Vi får se vad som händer, håll utkik här!

Vi ses!
Hälsingar Emma


Kontakta Gökboets Odlingar
Emma Fritz
merablad@gmail.com

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar